När du ska ta en Gainer

När du tar din Gainer beror på vilken typ du använder. De är vanligtvis skräddarsydda för att vara mest effektiva vid olika tidpunkter. För de flesta människor, tidpunkten verkligen spelar ingen roll, men om du är ute efter att få det bästa av din näring, det finns ett par alternativ när det gäller den bästa tiden att dricka en massa Gainer.

Om du vill ta din massa Gainer före eller efter träningen, du vill hitta en som har en låg fetthalt och hög carb innehåll. Kolhydrater i dessa tillskott köra ditt insulin, vilket innebär att aminosyrorna pressas till musklerna lite snabbare, vilket förbättrar muskeluppbyggnad och återhämtning.

Men sanningen är att timing verkligen inte spelar någon roll för mycket. Det bästa är att se till att du fokuserar på att möta dina dagliga och veckovisa kaloriintag mål.
Är en massa Gainer värt det?

När det gäller att väga fördelar och nackdelar med en massa Gainer, det handlar om en ganska enkel fråga: kommer du att kunna möta dina dagliga näringsbehov genom mat ensam? Om du kan ärligt säga ja, det finns ingen anledning att du bör använda en massa Gainer.

Men om du tenderar att ha svårt att uppfylla dina näringsmässiga behov/mål konsekvent, då en massa Gainer är ett underbart sätt att stänga den klyftan. De ger dig nyttig näring som är enkel att använda och prisvärd.

I slutändan, oavsett om du använder en massa Gainer – och när du använder det – är både en fråga om personligt val. Men om de passar dina personliga behov, då är det värt att prova det. Innan du tar steget dock göra en del forskning och räkna ut vilka som är bäst för dig och dina personliga behov och mål.

Navigation